keskiviikko 31. tammikuuta 2018

29.1.2018 klo 15.30
Jyväskylä matkakeskus
Onnibus Jyväskylä-Helsinki (Kamppi) n.3h

Ensimmäinen matkustuspäivä kohti Nova Goricaa alkoi hyvin Onnibussin matkassa. Matka Jyväskylästä Helsinkiin kesti noin 3 tuntia ja matkalla kerkesi kerrata kaikki unohtuneet tavarat hyvin läpi ja vielä moneen kertaan. Onko tämä juuri sitä hyvää tuuria, että aina kun jonnekkin pitäisi lähteä päättää matkalaukku antaa periksi ja menee rikki. No koska minä olen kyseessä eihän se rikki vielä ollut kun kotoa lähdettiin, mutta jo Helsingin päässä oli hyvä alkaa temppuilemaan (onneksi aina kuljetan jesaria mukana, eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun matkalaukku hajoaa). Lohdutuksen sana se kesti tänne Sloveniaan asti ja on vielä kasassa :) .

Helsinkiin päästyäni lähdin junalla kohti lentökenttää, jonka jälkeen suuntasin suoraan Airport Hotel Glo:n tiloihin, kello oli noin 20.00 ja päätin hakea jotain ruokaa läheiseltä R-kioskilta ja mennä nukkumaan, olisihan aamulla aikainen herätys !!

30.1.2018 klo 8.00
Ceasar's little Italy
Aamupala

No eipä siitä nukkumisesta tullut mitään, joten heräsin jo kello 6.00 aikoihin ja kerkesin pakkaamaan kaikki tavarani. Opettajani kanssa tapasimme aamupalalla, jonka jälkeen lähdimme kohti Amsterdamia. Samalla seuraamme liittyi ystäväni perheineen, joka on samalla Erasmus-ohjelmalla.

Saavuimme Amsterdamin kentälle, josta oli jatko-yhteys Venetsiaan. Tuossa välissä kerkesimme syömään jotain ja katselemaan lentökentän kauppoja.
Sää muuttui rajusti Helsingin ja Amsterdamin välillä, kuten kuvista voi verrata :) .

Juuri ennenkuin laskeuduimme Venetsian lentökentälle oli näky henkeäsalpaava. Lensimme Dolomiittien yllä! Lumenpeitossa olevat vuoret ja laaksot, joiden maana oli pilvityyny. Sitä ei voi sanoin kuvailla. Tuntui kuin en olisi tässä maailmassa enään!! Jos siis lennät Venetsiaan muista pitää ikkunasi auki, tarkkailla horisonttia, äläkä vain nukahda!! (Ja siis tuo valkoinen suuri "lumi" mitä kuvista näät ei ole lunta vaan pilviä, lumi peitti ainoastaan vuoren huiput).

Saavuimme Venetsiaan ja siitä lähdimme kyydillä sitten Nova Goricaan. Italian rajan ylittäminen oli helppoa, muutamia tietulleja oli muttei mitään ruuhkia. Sen jälkeen vielä hostellille, josta sitten sain huoneen ja uupumuksesta nukahdin heti. Nämä kuvat huoneestani ja "näköalastani" seuraavalta aamulta.

Tuossa vielä tämän alkuviikon tunnelma biisi :)